Bij Centraal Beheer is een opstalverzekering afgesloten.
Deze verzekering dekt glasschade maar ook waterschade ten gevolge van bijvoorbeeld leidinglekkage bij bovenburen.
Niet verzekerd is schade ten gevolge van ondeugdelijk kit- en voegwerk.

Centraal Beheer biedt in sommige gevallen de mogelijkheid voor schadeherstel in natura.
Dat wil zeggen dat Centraal Beheer een door henzelf geselecteerd herstelbedrijf inschakelt. Dit bedrijf neemt dan contact met u op. Vervolgens wordt de schade hersteld en rekent Centraal Beheer rechtstreeks af met het herstelbedrijf. Op de herstelwerkzaamheden wordt 1 jaar garantie verleend.
Als u zelf een herstelbedrijf inschakelt geldt een eigen risico van €250,-. Wanneer u kiest voor schadeherstel in natura, dan vervalt dit eigen risico (met uitzondering van stormschade).
Bij herstel van de oorzaak van een leidinglekkage wordt twee uur arbeidsloon vergoed en €25,- materiaalkosten. Ook de kosten voor het opsporen van de oorzaak van een leidinglekkage worden vergoed.

Bij glasschade, onverschillig of dit nu de buitenramen of b.v. glas in een binnendeur betreft, mag u zelf contact opnemen met Centraal Beheer. Hebt u andere schade, neemt u dan eerst contact op met het bestuur. Zij zullen u dan verder helpen.

Het telefoonnummer voor overige schademeldingen is 055 - 579 8115.
Het telefoonnummer van de Glasservice van Centraal Beheer is 0800 - 022 99 55.
Schade kan ook gemeld worden via deze servicepagina: centraalbeheer.nl/zakelijk/service/schade-melden.

Als u de verzekering belt, kan het volgende worden gevraagd:
Postcode: 7551 KN 61
Relatienummer: 203706
Contractnummer: 112066

Als u wilt weten welke schades gedekt worden, kijkt u dan op de informatiepagina van Centraal Beheer m.b.t. de VvE opstalverzekering: centraalbeheer.nl/zakelijk/vve-verzekering/opstal.